welcome

welcome to this blog. I hope it becomes a useful and interesting tool.

viernes, 28 de junio de 2013

SEPTEMBER 3RD ESO

El alumno
deberá realizar el cuadernillo contenido en el siguiente link, para preparar la prueba de Septiembre que consistirá en



  1. Reading
  2. Writing
  3. Grammar
  4. Vocabulary
Units 1-8




lunes, 24 de junio de 2013

SEPTEMBER 1ST ESO

INGLÉS

El alumno  deberá preparar las primeras 4 unidades del libro actívate. Realizar en un cuaderno de nuevo todos los ejercicios de estas 4 unidades. También deberá repasar las tres primeras unidades del libro launch into literacy.

El examen de Septiembre constará de:
1 texto son preguntas de comprensión (reading) Puede ser un texto narrativo o un poema.
2. Una biografía de entre las realizadas ente curso: CS Lewis, Conan Doyle, Oscar Wilde, JR Tolkien o Roald  Dahl.
3. Un texto para redactar sobre los temas realizados en clase Houses, school, personal appearances, journeys…..)
4. Un ejercicio de vocabulario de las 4 lecciones de Actívate
5. Un ejercicio de tiempos verbales. (present, past present perfect future, modals)
6. Un ejercicio de pronombres.

7. Un ejercicio de Word formation. 

SEPTEMBER 4THESO

El alumno    deberá preparar la prueba de Septiembre de inglés que consistirá en:
  1. Reading
  2. Writing
  3. Vocabulary
  4. grammar
de las unidades 1-8.



Puedes descargarte este cuadernillo para preparar el examen y presentarlo en septiembre

http://www.slideshare.net/floritijera/summer-voices

sábado, 22 de junio de 2013

INTERVIEW TO OUR ASSISTANTS. THANK YOU YOLANDA
















Do you like Spain?
Amir: Yes, I love Spain, I' ve been living here for four years and I have visited many different places.
- What was your first impression of Spain?
Amir: My first time in Spain I went to Albacete. And I thought it was flat and dry place. But the people were really friendly and they like talking a lot.
- Was it difficult to you to move from your home to Spain?
Amir: It was difficult to leave my family and friends, but I was excited about meet new people, to have new adventures, taste new flavours, and to learn a new language.
-Have you notice any difference between Spanish and American culture?
Amir: Of course! In Spain people is more sociable, in every village there is a festival and people dress nicer than in USA. For example: In America they work on sundays.
Have you ever taught in another school apart from this one?
 Amir: Yes! I taught in another two schools, one in Albacete and other in Madrid.

- What was it like to teach spanish children?
Amir: Spanish children are very talkative but they are frendly and its great because they like to learn about my culture.
- What is your favorite group on the school?
Amir: I don't know, I don't have any favourite group.
- Did you enjoy the atmosphere in this class?
Amir: Yes I enjoyed here too much.
- Have you ever been to a spanish football play?
 Amir: Yes I went to see an Albacete football match.
- Have you met new friends in Spain?
Amir:YEAH! I met lots of new people and not only from Spain.
- What makes you such an amazing teacher?
Amir: I think that is Because I am very patient.
- Did you enjoy your experience here?
Amir: Yes , I enjoy a lot these new expeciences here, I learnt Spanish and I met new people.


jueves, 20 de junio de 2013

trovo a 1BS

TROVO A 1BS








Yo tengo la tradición, por delante mi perdón,
de hacerle un verso pequeño                                           
a la clase que en Septiembre, me dan para tutorar.
Así que aquí lo tenéis, poniendo todo mi empeño.

Esta del año del 13, me ha pintado algunas canas
pues no los he dominado, aunque no me falten ganas.
Tenemos chicos y chicas, más o menos por igual
iguales de peleones y y un poquitico gritones.
Este año nos han puesto difícil a tós nombrar
pues el grupo tiene gente pa no poder ni parar.
31 almas tenemos y yo voy a tós mentar.


Empecemos por los últimos, que hartos deben de estar
de esperarse la full lista hasta a ellos llegar.
Irenita, que no calla y es siempre la del final
tiene una coletita que no para de bailar.
Junto a ella hay que nombrar a la bella Cayetana
tiene voz de ruiseñor pero no la deja oír
ni en una bella mañana.

Hay uno que no se calla, de tó tiene que opinar,
Antonio creo se llama, no lo vayáis a olvidar
Mis secretarias currantes, gracias os debo de dar
siempre dispuestas al tajo y a la tutora ayudar
María, Paula y Lucía, la pequeña digo ya,
pues tenemos la rizosa (Lucía) que también es de admirar,
chicas, yo solo puedo a todas felicitar.

Hay alguien que lo controla, no se le escapa de ná
sabe de los enredos y en ellos participar
Luis Mi de mi corazón, no te olvides currelar.

Los mosqueteros, no quiero a mis chicos no nombrar
Rubio, Ortega y Asier, ¿Y dónde está D'Artagnan?
Es rubiejo y algo pendejo lo debéis de adivinar.
Marcos no hay quien pueda con usted rivalizar
Chicos ha sido un lujo con vosotros trabajar.

Fernando entre las aguas rema sin quererse na perder
tenemos también doncellas que en el barco y al timón
surcan las aguas de este grupo peleón.
Belén y Rocío, Rocío y Belén,
tanto monta monta tanto y se lo pasan muy bien.

Tiene un nombre de apellido, Diego de nombre muy fino
es de los del principio, pero no de desafino
porque en la orquesta sigue, la melodía principal
que no es otra ya os digo, que la de ponerse a enredar.
Dos Christian tenemos con diferente ortografía y esencia
uno se levanta pronto sin siquiera preguntar
el otro ya lo sabéis tiene una gran presencia.(Krystian)

Y llegamos a Dº Jorge, de apellido que sabéis,
te distraes Jorgito cielo hasta con lo que no se ve.
Quiero que sepas que quiero que te vaya super bien.

Los hay también calladitos, un bálsamo en la tormenta
Patricia, siempre a la escucha y con una gran paciencia.
Y le sigue nuestro Marco, a quien ya he de nombrar
se lo sabe y participa y lo hace sin chillar
Carlos pertenece al grupo, siempre dispuesto ayudar
aunque lo de las gafas, perdida batalla está.
Isaac también se lo piensa antes de participar, es nuestro representante
lo sabemos todos ya.
En este grupo tenemos al bueno de nuestro Aitor
siempre pendiente de todo, poniendo gran pundonor.

No quisiera me olvidar de tres chicas con gran clase
Nuria, Sara y nuestra Yoli, que no se acabe la frase
sin decir que sois primores de primero de la eso
y que tenéis en la clase tesón, empeño y gran peso.
Alberto tampoco quisiera de usted nada yo decir
yo ya sé que te lo sabes y a veces lo puedo oír
pero ponte al día chiquillo, ¿cómo lo puedo decir?
Iker anda en los enmedios, dispuesto a participar
si hay que aplaudir se aplaude, lo suyo es ser uno más.
Eloy no anda a la zaga, hay que pasárselo bien.
Le ha costado algun disgusto , ha tragado mis discursos
no lo dejes pá tercero y muéstranos en segundo
que te ha valido este curso.

Víctor are you the last? What can I say to end up?
You are unique, my darling, don't forget so quickly that.

I hope you have great holidays
enjoy, rest and have fun.
Don't forget, my dear creatures, that September will come back




FLORI jUNIO 2013

lunes, 10 de junio de 2013

LET'S INTERVIEW OUR LANGUAGE ASSISTANTS, GILL AND AMIR. 1ST ESO

WE ARE GOING TO PREPARAE AN INTERVIEW TO AMIR AND GILLIAN.

 IN GROUPS PREPARE QUESTIONS (10 MINUTES ABOUT THEIR EXPERIENCE IN SPAIN, IN THE SCHOOL, WITH YOU.

CHOOSE THE BEST QUESTIONS AMONG THE DIFFERENT GROUPS.


ASK GILL AND AMIR


TAKE DOWN NOTES OF THEIR ANSWERS


WRITE THEIR ANSWERS WITH AN INTRODUCTION AND A CLOSING.


1ST B. TEST FINAL REVISION

FOR YOUR EXAM (WEDNESDAY 19TH). YOU MUST REVISE.

1. VOCABULARY LESSONS 1-4 ACTIVATE.

2. TENSES. PRESENT SIMPLE, CONTINUOUS, PAST SIMPLE CONTINUOUS, FUTURE,(will: going to) MODAL VERBS (CAN, MIGHT, MUST). PRESENT PERFECT.
3. COMPARATIVES

4. PRONOUNS

3. BIOGRAPHIES: ROALD DAHL, OSCAR WILDE, C.S LEWIS CONAN DOYLE. (1 FOR SURE)

4. POEMS: CHARACTERISTICS.

5. NARRATIVE: CHARACTERISTICS.

6.FANTASTIC MR. FOX: VOCABULARY, CHARACTERS, BOOK REVIEW...... (2 QUESTIONS)

READING

WRITING

QUESTIONS. REVISION.

WRITE THE QUESTIONS FOR THE FOLLOWING ANSWERS

1. _________________________________________?

Yes, I have. I met CRistiano Ronaldo once.

2___________________________________________?
I usually get up at 7.

3._____________________________________________?
 At 7 in the evening I was watching the football match?

4. _________________________________________'

I think I might go to Ibiza with some friends , I'm not sure.

5. _______________________________________?
We are doing at English exercise.

6._________________________________________?

I bought her a lovely top.



domingo, 9 de junio de 2013

Passive voice. 4th eso. revision (busyteacher)

A)     Change the sentences from the active to the passive.


1-  They grow coffee in Kenya.
2-  They publish The Times newspaper in London.
3-  They transport oranges from Valencia to Germany in special crates.
4-  The shark ate the man.
5-  The arsonist started the fire.
6-  The police took him away.
7-  They didn't punish him for what he did.
8-  Did The president give John an award?.
9-   Everyone saw them
10-The police brought him here.
11-The firefighters didn’t save the women.
12-All the students understood the explanation.
13-Who stole my wallet?
14-A snake bit him.
15-Thomas and his brother built that house.



B)     Choose the correct verb active or passive



1-        These cars produce / are produced in Japan .
2-       Alan teaches / is taught  Geography.
3-       German is spoken / speaks in Austria.
4-       Lots of houses destroyed / were destroyed by the earthquake .
5-       Henry Ford was invented / invented the assembly line.
6-       Somebody cleans / is cleaned  the office every day.
7-       Somebody is sent/ sends emails.
8-       The grass cuts / is cut every day.
9-       Paul found / was found the key.
10-    the computer fixed / was fixed yesterday.
11-     Who painted / was painted The Mona Lisa?
12-    My ballet store / was stolen.



C)      Put the verbs in brackets in the correct form active or passive.

1-    He ­­­­­­­­­­­­­­­­­_______(open) the door.
2-    The letter _____________by me.
3-    _________ your mum ________(pick )you up from school every day?
4-    _________ the thief _________ (catch) by the police officer?
5-    The airline __________(send) our passage to Australia by mistake.
6-    Soy _____________ ( grow) by farmers  in Argentina
7-    People _________(export)  Spanish tortilla to the US
8-   The Burial of the Count of Orgaz _________(paint) by El Greco
9-    You _____________( not find) penguins at the North Pole
10-America ___________(not  discover) by  Columbus  in 1491
11- My uncle _________(sell) the bicycle when he was young.
12- All the plates in the cupboard __________(break) by the child
13- She __________(not find) the book.
………………………………………………………………



jueves, 6 de junio de 2013

racism in disneyland?. video. 3rd ESO


Listening exercise

Video: Claims of Racism Against Disneyland: Is the White Rabbit Racist?

(link: http://www.youtube.com/watch?v=o78W9GY-Aes)


1)      Discuss these questions in pairs before watching the video:

a)      Do you think there is racism in your country?
b)      What about other countries?  Where do you think racism is still a strong issue?


2)      Now watch the video and try to answer these questions in your mind. After watching the video, talk to your partner to see if you both have the same answers.

a)      Why was the family in Disneyland?
b)      What did the White Rabbit do to the black children?
c)       What did Elijah and the other kids do after being discriminated?
d)      What did Elijah mother do after the incident?
e)      What did Disney do in order to smother the case?

3)      Do you consider what happened in Disneyland a case of racial discrimination? Why (why not)?
4)      Have you ever heard of any case of discrimination from your family or your friends? If so, share It with your partner.








http://www.youtube.com/watch?v=o78W9GY-Aes)

miércoles, 5 de junio de 2013

1ºB ESO EXAMS THANKS TO PAULA, LUCIA AND MARIA!!

Hello, we will tell you the exams of the last month of classes!

Lunes 10 y martes 11: (Cinta) Lengua exposición sobre un autor.

Martes 11: (Javier Collado) Examen mates unidad 15 (áreas y perímetros)

Miércoles 12: (José Luis) Examen global de lengua tercera evaluación.

Viernes 14: Examen francés global tercera evaluación
                   (Álvaro) Examen matemáticas unidad 15

Lunes 17: Examen sociales unidad 6

Martes 18: Examen global de mates ( todo el libro) AULA:105 HORA: 8.15- 10.05

Miércoles 19: Examen inglés revisión.